РОБОЧА ЗУСТРІЧ З НАРОДНИМ ДЕПУТАТОМ УКРАЇНИ, ОЛЕКСАНДРОМ КОРНІЄНКОМ ЩОДО ПРОБЛЕМНИХ ПИТАНЬ РОЗВИТКУ МОРЕГОСПОДАРСЬКОЇ ГАЛУЗІ

Голова Одеської районної державної адміністрації Юрій Крук взяв участь у робочій зустрічі з народним депутатом України, головою партії «Слуга народу» Олександром Корнієнком щодо проблемних питань розвитку морегосподарської галузі.

Окреслені проблеми галузі пов’язані з незадовільним станом інфраструктури в українських портах, неефективним управлінням портовою інфраструктурою, застарілою транспортною інфраструктурою, скороченням обсягів транзитних вантажів, що обробляються в Україні, недостатньо використаним потенціалом інтеграції в міжнародний транспортний коридор та потребами в інвестиціях.

З урахуванням того, що уряд задекларував подальший рух в напрямку виходу держави зі стивідорного бізнесу, триває підготовка до проведення концесійних конкурсів.

Проєкти концесії першого та контейнерного терміналів, а також залізнично-поромного комплексу ДП «МТП «Чорноморськ» входять до Переліку пріоритетних для держави інвестиційних проєктів до 2023 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1581-р.

Суть концесії – дати можливість операторам оперувати активом без обмежень, властивих державним підприємствам

Таким чином при прийнятті рішень щодо надання в концесію вважаємо за необхідне надавати в концесію не окремі термінали державного стивідора, а єдиний майновий комплекс підприємства, для цього необхідно внесення змін до розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1581-р., на чому в своїй доповіді наголосив заступник голови облдержадміністрації Олег Муратов.

Також доповідач торкнувся теми оптимізації діяльності неприбуткових адміністрацій морських портів шляхом їх об’єднання за регіональним принципом та місце розташуванням (створення об’єднаної Придунайської філії, яка поєднає функції адміністрування трьох українських морських портів на Дунаї – Ізмаїлу, Усть-Дунайська та Рені).

Наступна пропозиція стосується перегляу розмірів відрахувань чистого прибутку (доходу) державними підприємствами до державного бюджету (з 80% до 30%).

Зменшення норми відрахування частини чистого прибутку надасть можливість направити більше коштів до фонду розвитку виробництва, тобто на утримання існуючої інфраструктури в належному стані, оновлення основних виробничих фондів та розвиток підприємства. Так, зокрема, в акваторії порту Південний працює ряд приватних стивідорних компаній, які оснащені новітнім перевантажувальним обладнанням, що дозволяє їм значно зменшувати собівартість послуг і, як наслідок, зменшувати тарифи та збільшувати вантажопереробку.

Юрій Крук додав, що також необхідно доопрацювати законопроєкт від 30.09.2019 №2193, яким передбачити відрахування частини державних дивідендів АМПУ та портових операторів державної форми власності до місцевих бюджетів на утримання та розвиток припортової дорожньої інфраструктури та повернутися до його розгляду.

Було внесено пропозицію переглянути умови відкритих конкурсів на посаду керівників державних підприємств морської галузі та погодження їх призначення згідно чинного законодавства з обласною державною адміністрацією (постанова Кабінету Міністрів України від 03.09.2008 №777). Мета – позбавитись практики, коли підприємствами керують виконуючи обов’язки керівника.  

Обговорили питання відновлення та розвитку внутрішніх річкових перевезень.

Стабільне та ефективне функціонування морського та річкового транспорту є однією з необхідних складових забезпечення економічної стабілізації, сталого розвитку української ділянки Придунайського регіону. Особливої уваги заслуговує розташування регіону на перетині найважливіших міжнародних шляхів з Європи в Азію, яке сприяє реалізації потенціалу морського та річкового транспортного комплексу, зокрема дунайського судноплавства.

Присутні дійшли згоди щодо необхідності відновлення ефективного функціонування ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» – 100% акцій підприємства належать державі в особі Міністерства інфраструктури України. ПрАТ «УДП» на сьогодні не має чіткого плану розвитку, який дозволив би залучити стратегічного партнера, модернізувати флот та вивести підприємство з кризи.

Потребує також остаточного вирішення питання навчання та підтвердження професійної компетенції моряками. Взагалі система підготовки та дипломування моряків потребує оновлення. Є питання щодо легітимності державного органу (державна кваліфікаційна комісія), яка повинна підтверджувати професійну компетентність моряків.

Заступник Міністра інфраструктури підтримав майже всі пропозиції та підкреслив важливість для країни стратегічного питання розвитку море господарського комплексу. Застаріла нормативно-правова база потребує комплексного вирішення і суттєвого оновлення. Народний депутат України Олександр Корнієнко під час наради запропонував провести сесійній залі Верховної раді України «морський день» для прийняття Законів та інших нормативно-правових актів, необхідних для вирішення вказаних проблем морегосподарського комплексу країни.

Перейти до вмісту