МКІП реформує мистецьку освіту за принципами безбар’єрності
Міністерство культури та інформаційної політики завершило ІІ етап пілотного проєкту «Мистецька освіта без обмежень», мета якого – розширення доступу до мистецької освіти через впровадження інклюзивного навчання в мистецьких школах та фахових мистецьких коледжах, допомога у створенні освітнього простору, дружнього для всіх. Крім того, виявлення конкретних перешкод для інклюзивного навчання мистецтву та напрацювання рекомендацій для усунення таких перешкод.
Завдяки ініціативам першої леді Олени Зеленської безбар’єрність стала одним із трендів останніх років у різних сферах життя. Також це один із основних принципів реформування мистецької освіти в Україні.
«Усі ми різні. Незалежно від особливостей ментальних чи фізичних даних людей, заклади мистецької освіти повинні створювати умови й можливості для реалізації талантів та розвитку здібностей дітей. Саме тому створення доступного середовища є вкрай важливим в освітньому процесі. Безбар’єрні простори мають стати новою нормою в українському суспільстві», – зазначив Олександр Ткаченко, Міністр культури та інформаційної політики.
У пілотному проєкті взяли участь 23 мистецькі школи та 5 фахових мистецьких коледжів, які представляють 18 регіонів України. Вони провели аудит фізичної доступності своїх закладів. Одинадцять мистецьких шкіл-учасників розробили індивідуальні плани заходів з усунення бар’єрів до 2023 року. А Прилуцька дитяча музична школа (Чернігівська область) виграла і реалізувала у 2021 році проєкт з інклюзії за підтримки Українського культурного фонду.
У 2022-2023 роках відбудуться наступні етапи пілотного проєкту «Мистецька освіта без обмежень». Вони будуть спрямовані на поширення інструментів визначення доступності та створення рекомендацій щодо організації інклюзивного навчання в мистецьких школах та коледжах, а також з методик викладання мистецьких дисциплін.
МКІП реалізує проєкт «Мистецька освіта без обмежень» спільно з Державним агентством України з питань мистецтв та мистецької освіти у співпраці з Всеукраїнським громадським об’єднанням «Національна асамблея людей з інвалідністю України» та Державним науково-методичним центром змісту культурно-мистецької освіти. Проєкт спрямований на реалізацію Концепції інклюзивної мистецької освіти, затвердженої у 2020 році.