СЕЛЕКТОРНА НАРАДА ОДЕСЬКОЇ ОДА: АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ, ПІДСУМКИ

Голова Одеської районної державної адміністрації Юрій Крук взяв участь у селекторній нараді Одеської облдержадміністрації, яку провів очільник Одеської ОДА Сергій Гриневецький.

Згідно з порядком денним було розглянуто низку питань.  

Про використання коштів державного фонду регіонального розвитку та капіталізованих субвенцій з державного бюджету  поінформувала Марина Зінченко – директор Департаменту фінансів обласної державної адміністрації. За словами доповідача, у 2021 році місцевим бюджетам Одеської області передбачено 23 субвенції з ДФРР з урахуванням залишків на початок року на загальну суму 9 316,3 млн грн, з них: 6 соціальних субвенцій – 108,3 млн грн, 6 освітянських – 7 008,1 млн грн, 2 медичні – 411,5 млн грн, 9 капіталізованих – 1 788,4 млн грн. Станом на 15.11.2021 року використано 6284,0 млн грн (75,8 % до обсягу, який надійшов): соціальні – 17,4 млн грн. (25,5 %), освітянські – 5018,7 млн грн (78,6 %), медична – 275,7 млн грн (69,0 %), капіталізовані – 972,2 млн грн (67,8 %). В ході доповіді директор Департаменту поінформувала щодо використання та розподілення всіх субвенцій, а також навела дані щодо загального обсягу можливо невикористаних коштів.

Про результати проведення моніторингу діяльності сільських, селищних, міських голів територіальних громад області (як експериментального проєкту) за ІІІ квартал 2021 року доповідав Дмитро Радулов – директор Департаменту економічної політики та стратегічного планування облдержадміністрації. За словами доповідача, рейтинг проведено у розрізі 91 ТГ, які згруповані за чисельністю населення, серед яких в окрему групу виділено міські територіальні громади, в яких адміністративні центри – колишні міста обласного значення. Оцінка здійснювалась на підставі даних структурних підрозділів облдержадміністрації за 23 показниками (культура, освіта, соціальний захист, економічний розвиток, фінансова діяльність тощо). Одним з показників є фінансові та економічні. Загальний обсяг місцевих бюджетів за 9 місяців 2021 року (з трансфертами) становить 21,8 млрд грн, у тому числі: податки та збори – 15,0 млрд грн; міжбюджетні трансферти – 6,7 млрд грн. (30,9 % загального обсягу надходжень). За статистичними даними, як зазначено доповідачем, середньомісячна заробітна плата по області з початку року становить 11 799 грн. Серед громад з найвищим рівнем середньомісячної заробітної плати штатних працівників за січень-червень 2021 року є громади, що входять до складу Одеського району, зокрема Визирська  – 22 140 грн, Южненська – 21 115 грн. Такого роду статистична інформація була наведена з усіх інших вищевказаних показників.

Про запровадження типового алгоритму дій по виявленню та ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ доповів Павло Буланович – директор Департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації. За його словами, в Одеській області налічується 628 полігонів твердих побутових відходів, які займають 1046,32 га, з них паспортизовані 495 полігонів твердих побутових відходів. За період з 02.03.2021 по 15.11.2021 органами місцевого самоврядування на території Одеського району було виявлено та ліквідовано 167 сміттєзвалищ.

Щодо алгоритму дій з виявлення і ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ, то він складається з декількох обовзякових до виконання пунктів . А саме:

1.  Утворення постійно діючої комісії з виявлення та обліку безхазяйних відходів в межах відповідних територій.

2.  Забезпечення ліквідації несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів в межах відповідної території.

3.  Забезпечення здійснення експлуатації місць видалення відходів (полігону ТПВ).

4.  Надання до Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації розроблених паспортів місць видалення відходів/оновлених даних паспортів місць видалення відходів.

5.  Розроблення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів. Впровадження правил благоустрою населених пунктів з урахуванням вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів».

В ході селекторної наради розглянули питання щодо стану забезпеченості вугіллям для опалення бюджетних установ Одеської області, з якого доповів Антон  Шалигайло – директор Департаменту систем життєзабезпечення та енергоефективності. За його словами, загальна кількість котелень, які працюють на твердому паливі – 58, з них 50 – на вугіллі. Загалом на території області потреба у вищевказаному виді палива до квітня 2022 року (опалення бюджетних закладів) – 24 тис. тонн, в наявності є 16 тонн. За словами директора Департаменту, основною причиною дефіциту вугілля є блокування постачання з території сусідніх держав, невиконання вітчизняними виробниками умов укладених договорів постачання вугілля власного видобутку. З метою недопущення виникнення надзвичайних обставин під час проходження осінньо-зимового періоду доцільно вжити наступних заходів: виконання зобов’язань постачальниками вугілля, поступового переведення бюджетних закладів на використання місцевих альтернативних видів палива, врахувати фінансування проведення модернізації систем теплопостачання в рамках реалізації регіональних та місцевих програм на наступні роки тощо. 

Учасники наради також заслухали доповідь Тетяни Дементьєвої – директора Департаменту соціальної та сімейної політики облдержадміністрації, щодо результатів проведення перевірок стаціонарних відділень для осіб похилого віку та інших надавачів соціальних послуг на відповідність пожежної безпеки, умов надання послуг та санітарних норм

Щодо питання управління цифрового розвитку поінформував  Станіслав Ніколайчук – начальник управління цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації облдержадміністрації. Доповідач зазначив, що

міським, селищним, сільським радам необхідно:

з населенням понад 10 тисяч мешканців – утворити ЦНАП до 1 січня 2023 року;

з населенням менше 10 тисяч мешканців – до 1 січня 2024 року.

З метою надання необхідної інформаційної підтримки,  представниками облдержадміністрації спільно з представниками Проєкту міжнародної технічної допомоги PROSTO буде проведено тренінг-практикум для голів громад.

Перейти до вмісту